torsdag 2 september 2010

I mobilaffären

Någonstans i Stockholm för tre veckor sedan.


Jag: Hej! Min mobil har gått sönder... igen. Så jag tänkte lämna in den.
Inte direkt superbegåvat butiksbiträde: Okej. Vad är det som är fel?
(Jag förklarar.)
Jag: Hur lång tid tar det?
Inte direkt superbegåvat butiksbiträde: En till tre veckor.
Jag: Okej. Går det att snabba på lite? Jag lämnar stan om två veckor...
Inte direkt superbegåvat butiksbiträde (försöker vara rolig): Höhö, och kommer aldrig tillbaka eller?
Jag (fortfarande lugn och treeevlig): Jodå, men jag bor i Sundsvall, så det vore schysst att slippa åka 40 mil för att hämta en mobil.
Inte direkt superbegåvat butiksbiträde (fattar kanske att han gjort bort sig): Eh... jaha. Ja, men det är inga problem att skicka den dit. Vad har du för adress?
(Jag uppger adressen till lägenheten i Sundsvall.)


Tre veckor senare får jag ett sms. Min mobil är lagad (förhoppningsvis). Och skickad. Nu finns den att hämta ut på ett av postens utlämningsställen. I STOCKHOLM!

Inga kommentarer: