måndag 26 oktober 2009

Ångest med P

Prestationsångest. Praktikångest. Personligt brev-ångest. PM-ångest. Panikångest. Phramtidsångest.

Alltså, det är lite mycket nu. Eller, det är mycket mycket.

Om jag hade obegränsat med tid och pengar och fick göra precis vad jag helst av allt ville just nu så skulle jag åka till ett varmt ställe, där solen alltid skiner. Jag skulle ligga på en sandstrand, nersjunken i sanden och känna solstrålarna sticka i ögonen. Så skulle jag ligga och titta upp i himlen. Och göra absolut ingenting. Inte tänka, inte prata, inte känna. Bara, bara vara.

Jag ser ljuset och lugnet någonstans långt borta. Men till dess - hårt jävla arbete.

2 kommentarer:

Fröken Norrlandsleksing sa...

Vi kommer att överleva detta även om det känns tungt och halvt omöjligt nu! Och även om vi inte får våra drömplatser så kommre vi att hamna där så småningom! Det är bara att kämpa sig igenom det!

Johanna sa...

Fröken Norrlandsleksing: Klart vi klarar det här! Vi får kämpa lite bara :)