söndag 11 oktober 2009

Hey you, what's new?

Vi gör en bilaga i skolan. En bilaga som ska följa med tidningen Computer Sweden och läsas av fler än 100 000 människor. Lite nervkittlande sådär. Jag älskar när det är på riktigt. Och jag älskar att inte känna mig som en dum mellanstadieelev när jag ringer intervjupersoner.

Och Praktiklistan har kommit. Ja, Praktiklistan med stort P. Den som sägs förändra våra liv. Avgöra allt. Det är nog en överdrift från lärarna, men man kan ju aldrig veta. Och jag är förvånad själv, men jag känner mig bara lugn inför praktiken just nu. Jag är inspirerad och vill göra allt och ingenting. Sjukt pepp! Jag hoppas att det håller i sig, om så bara ett litet tag till. Det är lätt att flippa ur, när allt blir så överdrivet och så hypat.

Nu ska jag äta choklad och pussa på min undersköna sambo. Livet är bra, idag också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med praktiklistan...
Computer sweden har en artikel om Lottas Bogdan Pryzbyl. Kul att läsa
Puss o kram på er !!

Johanna sa...

Anonym: Spännande jobb han verkar ha, fast jag fattade inte riktigt hur det funkade :P