måndag 23 november 2009

Studentigt i-landsproblem

En grej som jag har funderat på ett tag är att det är så sjukt svårt att hitta det perfekta anteckningsblocket. Jag har väl inte så höga krav?

Det enda jag vill ha är:
* A4-format. Annars blir allt så pluttigt och smått och det känns mer gulligt än pluggigt.

* Spiralbindning så att man kan vända blad mycket enklare och inte behöver vika upp hela uppslaget i trånga föreläsningssalar.

* Snyggt omslag. Gärna färgglatt så att jag blir glad varje gång jag öppnar blocket.

* Linjerat. Alltså, jag kan inte skriva rakt utan linjer, det går bara inte.

Och mest av allt: varför måste jag betala 39 kronor för ett enda block om jag inte vill ha den tråkigaste och fulaste sorten?

2 kommentarer:

Fröken Norrlandsleksing sa...

Ja, du har det inte lätt du! Men jag håller verkligen med! Tanken är inte att man ska bli glad när man tittar på ett anteckningsblock-jag tror att det är hela grejen faktiskt! Blir något att ta tag i när jag är härskare över världen! ;)

Johanna sa...

Albanaa: Tack!

Fröken Norrlandsleksing: Bra att du tar tag i det! Jag röstar på dig då :)