fredag 30 juli 2010

Inte världens bästa fredag

Hela veckan har vi på redaktionen skrivit om pedofiler, män som slår sina flickvänner sönder och samman och en vårdare som våldtagit en alzheimersjuk kvinna.

I dag har jag redigerat artiklar om män som säger "att hon ville" fast läkarintyg visar att kvinnorna trasats sönder (och då pratar jag bara om kroppen, jag vill inte ens tänka på hur de mår inuti), män som låser in och binder fast kvinnor och flickor som knappt fått bröst och så självklart om mr Niceguy himself Göran Lindberg.
När jag ska åka hem möts jag av poliser som precis plockat upp överkörd man från tunnelbanespåret.

I dag är verkligen inte världens bästa fredag. Var tog all kärlek i världen vägen?
Och just i dag känns det inte alls så roligt att vara alldeles, alldeles ensam.

Inga kommentarer: