lördag 31 juli 2010

Inte så mycket flyt

Jag är ledig i dag. Vaknade klockan sju. Varför vaknar jag alltid klockan sju när jag är ledig?
Jag gick på spinning för första gången på två månader. Det var inte så skönt. När jag var klar, hade tränat mage och stretchat och skulle gå hem och skulle ta på mig skorna så stod de inte där. Hyllan var tom.

Jag letade, frågade. Men borta. Någon har alltså tagit mina slitna, smutsiga och trasiga gamla löpardojor, snörat på sig dem och gått hem. Så jävla skumt.
Jag fick gå hem i spinningskorna. Det kändes typ som att gå i pjäxor. Rulla på fötterna och höra gruset knastra under metallclipsen på sulorna. Mysigt.

Sen kom jag hem. Däckade. Har huvudvärken from hell och mår illa ända ner i tårna. Dessutom är jag trött, pank och uttråkad. I morgon ska jag jobba.

Mitt liv alltså. Så otroligt glamouröst.

2 kommentarer:

Angie sa...

Hoppas du mår bättre nu och är laddad inför en ny vecka på jobbet!

Johanna sa...

Angie: Yes, nu känns det bättre. Mina skor är fortfarande borta dock :/