söndag 10 oktober 2010

Saker jag blir tokig av

1. Sundsvall på söndagar. Helt dött. Jag trodde det var ett skämt först, men butikerna har på allvar stängt på söndagar. Och Sundsvall ska vara Norrlands huvudstad...

2. Fritidsresorreklamen med Mads Mikkelsen. Aaah! Kan någon skicka karln till en talpedagog? Eller en SFI-kurs? (Eller låt honom prata danska!)

3. Mörker och kyla. Vems dumma idé var det att det ska vara vinter i Sverige?

4. Människor som nyser. Tusen gånger. På raken. Och när jag själv nyser. Blä!

5. Människor som knäcker med fingrarna. Så. Himla. Läskigt.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag håller nästan med, men vadå, butikerna stängda på söndagar?! Det har de ju inte varit förr!

Mörkret håller jag inte med om. Jag gillar det. :)

Johanna sa...

Johanna: Jorå. Inte alla, men tillräckligt många för att jag ska störa mig på det ;)
Jag blir så trött och energilös av mörkret. Annars tycker jag hösten är mysig.