tisdag 12 april 2011

I nöd och lust

FÖRDELAR MED DISTANSFÖRHÅLLANDE:
  • Man kan gräva ner sig i jobb/plugg och gå upp tidigt, tidigt och jobba till sent utan att någon tar illa upp.
  • Hela sängen för mig själv.
  • Jag kan äta godis till middag om jag har lust.
  • Nykär i 2,5 år = himla najs.

NACKDELAR MED DISTANSFÖRHÅLLANDE:
  • Vad är jobb och plugg jämfört med ledighet och kärlek?
  • Hela sängen för mig själv betyder väldigt lite kramar.
  • Skitsamma om det är godis, oxfilé eller gröt. Äta middag ensam är inte kul.
  • Saknaden. Det bottenlösa hålet fyllt av saknad som svider, biter, sliter.

2 kommentarer:

Johanna sa...

De där beskrivningarna skulle också kunna fungera som fördelar och nackdelar med att vara singel, jomenvisst. Hördedu, tiden går fort, ni får se till att vara i samma stad snart tycker jag!

Johanna sa...

Johanna: Ja, jag insåg det nu. Men det är ju lite som att vara singel, bara att man vet VEM man saknar. Och just nu känns det väl lite extra hopplöst eftersom vi inte har en aning om när vi kommer att kunna bo tillsammans igen. Tur att vi är rutinerade proffs på distans ;)