torsdag 28 augusti 2008

I morgon blir jag norrlänning




Ja, man kan väl säga att flyttlasset är typ packat. Nästan. Jag äger äckligt mycket grejer...

Sista dagen i mitt underbara Stockholm. Tillbringade ungefär två timmar på gymmet, mitt andra hem. Sista gången. Det gör ont, på riktigt. Kalla mig tönt, men jag älskar det där stället. I fem år har jag tränat på fantastiska e2, som sen blev SATS Vällingby2. Jag kan varenda liten millimeter av lokalerna, jag kan lukten, jag känner folket. När jag började var jag en halvtjock, osäker sjuttonåring som bara och enbart gick på bodypump, tre gånger i veckan, för det var det bästa, hade jag hört. Efter det har det bara rullat på och fram till idag har jag gått igenom hela registret av pass.

I receptionen kan alla mitt namn och jag har hittat mina favoritpass och mina favoritinstruktörer. När livet känts tungt och när kompisar och killar svikit har gymmet funnits där som en enorm snuttefilt och tröst. Vi har gått igenom mycket, gymmet och jag, och jag kommer sakna er allihop, massor.

Efter träningen åkte jag till farmor som var på topp och berättade om gamla minnen. Så himla mysigt. Min farmor är dessutom både sötast och tuffast i världen, det ni!

Inga kommentarer: