tisdag 19 augusti 2008

Johanna fixar

Åh kära nån. Det börjar närma sig. Jag är nervös. Mycket. Förväntansfull. Ännu mera.



Idag har jag:

  • Bett csn mycket snällt om pengar
  • Adressändrat
  • Beställt internet
  • Beställt hemförsäkring

Resten av veckan:

  • Ringa kvartersvärden och be honom spana in väggarna i min lägenhet och hålla tummarna för att han målar om innan jag flyttar in
  • Beställa klipptid (jag ser ut som ett lejon igen)
  • Träna så mycket jag orkar och hinner, jag kommer sakna gymmet mest av allt!
  • Börja rensa och gallra i garderoben och packa i ordning så mycket som möjligt.
  • Jobba endast tre dagar till. Halleluja, jag är så jobbless nu. Men don't you worry, jag ska minsann utfodra er med bullar på fredag.

Men, när ska den där konstiga känslan av overklighet släppa? Är det verkligen sant? Ska jag verkligen till Sundsvall? Har jag verkligen kommit in på journalistutbildningen?
Den pessimistiska jäveln i mig försöker intala mig att det här bara är en dröm och en dum fantasi. Att jag kommer vakna snart, att allt har gått åt pipsvängen.
Oh pretty, pretty please, säg att det är på riktigt. Säg att jag får göra det här. Säg att jag är på väg.

Inga kommentarer: