torsdag 30 april 2009

Sex månader är väl ingenting...

Har ni sett reklamen för Yes diskmedel? Den med alla löjligt stora förpackningar för att visa hur länge Yes räcker. Hela sex månader ska diskmedlet nämligen räcka. Jag har ingen aning om hur normal diskmedelskonsumtion ser ut. 

Själv måste jag vara alldeles jätteovanlig. Jag flyttade hit i slutet på augusti och köpte då en flaska diskmedel. (Grumme, med smultrondoft.  U n d e r b a r.) Det är åtta månader sedan, nästan på dagen. Och jag har fortfarande en fjärdedel av diskmedlet kvar. Visst, jag bor ensam. Men jag diskar varje dag. Dessutom har jag bara en diskho och diskar alltså under rinnande vatten. 

Det mina vänner, får vara dagens vardagsmysterium.

2 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Haha. Jag har faktiskt också tänkt samma tanke vad gäller den där reklamen, för jag har också kvar samma diskmedel sedan jag flyttade hit i Augusti. Så vi är två jätteovanliga! :)

Johanna sa...

Lina: Skönt att jag inte är ensam! Jag förstår inte hur mycket diskmedel folk använder :P