torsdag 16 april 2009

Värd påsk, som min fina kille skulle säga.



Jag flög ner till Göteborg. Med flygplan, inte kvast. Och en hel vecka kvalitetstid med den bästa blev det. Jag behövde det verkligen. På sistone har jag varit så stressad, haft ont i axlarna, ont i huvudet och ont i magen. Men det liksom försvann efter bara någon dag på Sveriges baksida.
Inte så konstigt kanske, när jag blev matad med världens godaste glass på Triumfglasscaféet i Partille. Och vem kan vara stressad när man vandrar hand i hand genom regnskogen på Universeum och tittar på söta apor? Med promenader i botaniska trädgården, biobesök och grillning mitt i natten, mitt i skogen med utsikt över halva Göteborg kan man inte må annat än underbart bra.

Jag har lapat sol och tankat energi som ett litet barn. I Göteborg sken solen nästan hela tiden och vi kunde gå ut utan jacka och äta frukost på balkongen. Då är det vår på riktigt!

En annan sak som betyder vår är påsk. Och påskbrasan. I Göteborg har man nämligen ingen majbrasa, istället eldar man på påskafton. Mycket märkligt men mycket mysigt. Trots att vi eldade upp mamma Sölvis möbler...


Påskbrasan



Stört god glass

Inga kommentarer: