söndag 3 maj 2009

När pollen terroriserar min kropp

Alltså. Det här med vår. Jag har pollenallergi. I natt har jag varit täppt i näsan ända upp till hjärnbarken. Och snarkat som en skogshuggare. När jag till slut vaknade (med vidöppen mun) kände jag mig mer död än levande. Det gör ont att ha pollenallergi. Det gör ont att ha igentäppt näsa och igentäppta ögon. Smärta i hela kroppen. 

Dagen har jag spenderat halvliggandes på sängen och läst nästan alla artiklar i dagens DN, senaste numret av Journalisten och en bra bok. 
Som tur är har jag en redig karl som sköter markservicen, som har sett till att disken blivit diskad och att jag har fått någon mat i magen. Han är rätt bra att ha faktiskt.

2 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Usch... jag är glad att jag slipper det där. Låter hemskt!

Johanna sa...

Lina: Ja, det drar ner vårglädjen en aning faktiskt.