onsdag 27 maj 2009

När tyngden från axlarna släpper

Jag räknade ut häromdagen att min nästa helt lediga dag är, förhoppningsvis, den sjunde juni. Det är om tio dagar.
Men just idag spelar det ingen roll. Vi blev nämligen klara med B-uppsatsen. Vår uppsats om könsroller i tjejtidningen Julia är nu korrad, tryckt och häftad. Och bra blev det!

Dessutom examineras jag inte förrän fredagen den femte, vilket betyder att jag hinner göra ett kort gästspel i Stockholm den fjärde för att kasta popcorn på världens bästa lillebror när han tar studenten.
Life's good!

5 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Åååh, vad skönt att du inte missar brorsans student!! Jonna och jag tyckte så synd om dig att du fick den femte, för vi trodde studenten var då... Men det var ju tur att du fick rätt dag. :)

barajagjohanna sa...

Förresten... kasta popcorn... är det bara något man säger (som jag aldrig hört) eller något knas man gör i Stockholm och jag aldrig hört talas om, trots att jag varit på student i huvudstaden?

Johanna sa...

barajagjohanna: Vad söta ni är :) Och ja, kasta popcorn är bara nåt jag drog till med. Nåt bus måste jag hitta på, men det lär väl bli nåt i stil med knasiga gosedjur precis som det brukar vara på studenten :)

Lina-Marie sa...

Det är så härligt! :D Vi fick också den opponeringsdag som passade oss bäst... skönt att det blev bra för alla!

Johanna sa...

Lina: Verkligen :)