söndag 2 januari 2011

Mitt 2010

Gjorde du något det här året som du aldrig gjort förut?
Charter med B, skrev c-uppsats och... typ inget mer.

Höll du några av dina nyårslöften?
Alltså, jag glömmer alltid bort mina nyårslöften fem minuter efter tolvslaget. Så jag vet faktiskt inte. Mest troligt inte.

Vilka länder besökte du?

Grekland. Och Skåne.

Vad var din största framgång 2010?
Att jag charmade B så mycket att han fortfarande vill vara med mig, att jag fick jobba på Mitt i, att jag fick godkänt på c-uppsatsen och att jag kom in på skolan i Amsterdam.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

1 februari, första dagen på praktiken. 2 november, min och B's tvåårsdag. Och 16 december, när c-uppsatsen äntligen var examinerad.

Största misstaget?
 
Jag måste sluta lyssna på människor som pratar innan de tänker.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
 
Förutom att jag bränner mig på saker titt som tätt och skär mig så fort jag ser en kniv så nej.

Bästa köpet?
 
Min Macbook pro.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
B. Alltid han.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
 
"We no speak americano", "Gubben i lådan", "Mikrofonkåt" och "Alors en danse".

Vad önskar du att du gjort mer? 
Tränat och rest. Och sovit!

Vad önskar du att du gjort mindre?
 
Oroat mig för framtiden.

Hur tillbringade du julen? 
Med familjen. Och B. (Fast han är ju liksom familjen nu.)

Blev du kär i år? 
Jag blir kär varje dag. Igen och igen och igen. Han är allt ett kap, den där B.

Favoritprogram på TV? 
"Så mycket bättre."

Största musikaliska upptäckten?
September och Plura efter "Så mycket bättre".

Årets bästa filmupplevelse?
"Eat, pray, love."

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
 
Praktiserade på Mitt i.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
 
Mer lugn och ledighet.

Vad fick dig att må bra? 
B, familjen och kompisar.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag ska bo i Amsterdam första hälften av året. Det blir ju knasigt.

Inga kommentarer: