måndag 1 mars 2010

Mitt liv just nu

Jag har fyllt 24. Folk frågar hur det känns. Som 23 ungefär. Fast ett år äldre.
Jag är reporter med Täby kommun som bevakningsområde. Jag saknar redigerandet.
Jag har intervjuat en kvinna om hur det var när hon blev biten av en hund. Och tittat på när fotografen hetsade henne att dra upp byxbenet och visa blåmärkena och såret. "Och mina håriga och bleka ben!" tjöt kvinnan. Vilket jobb jag har...
Jag somnar för sent och vaknar för tidigt. Däremellan är jag så trött att jag mår illa och får ont i magen.
Jag brottas med mitt dåliga samvete för att jag bor i Stockholm och inte i Sundsvall med B längre.
Jag dricker ofantliga mängder med grönt te. För att jag är livrädd för döden och cancer. Och jag inbillar mig att grönt te kan rädda mig från allt ont. Låt mig få tro det.
Och jag är för himla lycklig på alla sätt och vis.

Inga kommentarer: