söndag 21 juni 2009

Bröllopet - eller när jag blev fru Schmidt

På midsommardagen var jag på min killes kusins bröllop på vackra Visingsö. En kalastillställning med trerätters middag med gott vin, trevligt sällskap och hotellvistelse. Jag har haft det sämre. Speciellt när vi skulle hämta ut nyckeln till hotellrummet i receptionen och bokningen inte hittas. Till slut säger damen i receptionen:
"Hm, det jag har är Johanna Schmidt..." varpå min älsklings mamma vänder sig emot mig, slår ut med armarna och hojtar:
"Johanna! Välkommen i familjen!"

Nu blev det misstaget rättat kanske lite väl snabbt, för på bröllopsmiddagen var jag samma gamla Johansson igen och i personbeskrivningen i bröllopsprogrammet stod det om mig:
"Johanna Johansson är blivande journalist som lärt sig att avsky 72 mil, men inte den halva hon sprang i våras. (Vårruset, min anm.) Särbo med Björn Schmidt Kämpe."
Från fru till särbo på några timmar alltså - men det blev en lyckad dag ändå.

2 kommentarer:

Herr Schmidt sa...

:) Johanna Schmidt, min frugga det!

Johanna sa...

Herr Schmidt: Oh yes I am!