fredag 5 juni 2009

Sommar med C


Först: jag har nytt nummer. I ungefär en vecka nås jag på nummer 0737-255 118.

För det andra: Min lillebror tog studenten igår. Regnig tillställning, men han var go och glad ändå. Grattis broder!

Men vad surt det var att åka ner till Stockholm, stanna mindre än ett dygn och åka hem mitt i mottagningen. Allt för att examineras på B-uppsatsen.
Ett C blev det i alla fall och det är jag mycket nöjd med. Vi har kämpat hårt för det betyget och det var vi verkligen värda. Grattis oss!

Och nu väntar sommarlov. I morgon åker jag hem till Stockholm och det känns sjukt bra. Jag älskar min lägenhet, men en paus från Sunkan är efterlängtat.
Jag har klarat mitt första år på journalistprogrammet. Kanske inte så stort och minnesvärt som studenten, men fy fan vad jag är bra!
Grattis mig!

5 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Grattis! :)

Johanna sa...

Lina-M: Tack :)

barajagjohanna sa...

Aha, det är därför mitt sms inte levererades igår... Jag ville bara önska dig en trevlig sommar och säga att vi kanske hörs och ses eller så. :)

Får du tillbaka ditt gamla nummer efter en vecka, eller?

Emma sa...

Ja verkligen! Grattis dig!
Och glad sommar, synd att vi inte hann ses nå mer... men vi får höras...

Johanna sa...

barajagjohanna: Gulle du :) Ja, jag har bytt abbonemang och det tar någon vecka för mitt gamla nummer att flyttas över.

Emma: Jag blev så sugen på att komma hem när alla andra åkte ;) Men vi får absolut höras!