tisdag 16 juni 2009

Min mobil - en dokusåpa

Hur svårt kan det vara att byta abonnemang men behålla sitt gamla nummer?
Svar: Sjukt svårt. Jag har sedan den 3 juni försökt få det att funka och har vid det här laget förbrukat 4 olika sim-kort. Så fortfarande ringer jag med ett sketet kontantkort (som bara har tre ynka kronor kvar, så förlåt om jag inte svarar på sms!). Det senaste är att abonnemanget med mitt gamla nummer ska funka den 23 juni. Ha! Vi får väl se...
Anledningen till strulet? Min gamla operatör Telia skyller allt på min nya operatör Tele2 och Tele2 skyller förstås allting på Telia.

Som om inte det vore nog höll jag på att stå helt utan mobil häromdagen. Jag lyckades nämligen med klassikern att ge min lilla vän SonyEricsson ett liten bad i toaletten. Men som den trogna vän han är fungerar han klockrent efter ett bad i desifektionsmedel och att ha legat isärplockad och på tork i ett dygn.

Teknik älskar mig och jag älskar teknik.
Eller inte...

4 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Jag tror att allt är Tele2:s fel. Det brukar vara så. ;)

Irriterande att det inte fungerar i alla fall, för nu har jag vid tre tillfällen skickat sms till dig som inte leverats - och alltså varje gång glömt bort mig...

Johanna sa...

barajagjohanna: Men nej :/ Jag lovar att skrika ut till hela världen så fort det funkar ;)

Linda sa...

det är min arbetskamrat som drunka förra året.. :( de hade Tears In Heaven på begravningen..

Johanna sa...

Linda: Vad sorgligt :(