onsdag 1 december 2010

Dag 22: Det här upprör mig

  • Människor utan empati. Jag tycker att det är pinsamt och lite äckligt med människor som inte kan och inte vill förstå hur andra människor känner.
  • Människor som tror att deras sätt att leva är det enda rätta – och ser ner på alla som inte lever som de. Vare sig det gäller vegetarianism, nykterism, homofobi eller islamofobi. Öppna ögonen, prova något nytt och lära av varandra, ska det vara så jäkla svårt?
  • Krig och orättvisor och barnen i Afrika.
  • Människor som dör unga. Så jävla onödigt, hör du det, Gud?!
  • Människor som alltid är pessimistiska och som sprider negativ energi. Stanna hemma eller gå i terapi, men sprid för fan inte din skit i resten av världen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att klaga men nu blev du ju dömande gentemot pessimistiska människor...

Johanna sa...

Hej Anonym! Yes, visst slungar jag berg i glashus, men det är verkligen så. Jag blir lika arg och upprörd på mig själv när jag bara neggar. Alltså, det är själva det pessimistiska tänket som upprör mig, människan bakom tänker jag inte döma! (Bara lite ;))