söndag 19 december 2010

När jag fick en stalker

Om en månad ska jag flytta ifrån min borg, lägenheten i Sundsvall som blivit mitt och B's mysiga hem. Därför: dags att sälja möbler.

Jag la ut min hylla på Blocket, och efter bara några minuter ringde en kvinna som ville ha den. Hon skulle hämta den dagen efter och med det tänkte jag att saken var klar.

Senare på kvällen fick jag ett sms från okänt nummer.
"Hej! Jag såg annonsen på blocket. Ä funderar om du skulle ville ha en träf? Jag ville bara fåga dig."

Hyllan är tyvärr redan såld, svarade jag. Så plingar det till i mobilen igen.
"Jag ville inte ha hyllan. Kram"

Nej, jag svarade inte på det. Och var ganska glad att jag bor i ett låst hyreshus med en stor, stark pojkvän.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Haha! Ja, det är ju tur att du har en man som kan skydda dig i alla fall!

Johanna sa...

Haha, nu tror jag iofs att den här människan bara är väldigt ensam (eller hade väldigt tråkigt en lördagkväll...) Men formuleringen "jag vill inte ha hyllan" ger mig kalla kårar. Han har inte hört av sig mer i alla fall :)

Emma sa...

Är det något med Sundsvall kanske -ensamma människor? Under förra terminen fick jag ett mess där det stod ungefär: Hej jag har tråkigt och har slumpmässigt skickat ut sms. Har du lust att gå på bio med mig ikväll?

Johanna sa...

Emma: HAHA, är det sant? Fy vad roligt! Och lite sjukt. Undrar om det funkade för honom? Fick du reda på vem det var?