fredag 25 mars 2011

Crazy Amsterdam

Första dagen i Amsterdam sa min fadder till mig: "Johanna, in Amsterdam there are really crazy people!" Under mina två månader här har jag upptäckt att hon har rätt. Jag har träffat en italienare som ville bjuda ut mig och när jag vänligt men bestämt tackade nej försökte han sälja ett tygarmband till mig. Jag har sett en tjej matcha rutiga pyjamasbyxor i flanell med vit finskjorta och fluga samt en kille som klockan fyra på eftermiddagen gick ut i morgonrock och postade ett brev.

Så det var väl bara en tidsfråga innan någon kapade min Facebook. Ikväll fick jag min första facerape. På holländska. Det är så fruktansvärt kul att jag inte kan sluta skratta. Roligast är att mina svenska kompisar inte fattar någonting och att mina holländska kompisar tror att jag har blivit knäpp. Och fruktansvärt bra på holländska.

Vad det stod i facerapen? Eh, det tänker jag inte berätta här.

Inga kommentarer: