söndag 6 mars 2011

Saker som får mig att längta hem

  • Bröd. Bröd till allt hela tiden och ingen riktig lunch bara mackor, mackor, mackor. Jag är så fruktansvärt trött på bröd. Känns som jag aldrig vill se en kolhydrat i mitt liv efter det här. Och då är jag en brödälskare.
  • Pommes. Alltså, det är så gott. Men jag är trött på flottig mat. Jag vill ha riktig mat, mammas och mormors husmanskost-mat. Kokt mat. Ugnsbakad mat. Inte stekt, friterat, fettdrypande.
  • Skolan. Jag ÄLSKAR svensk skola. Lärare som man kan resonera med, som är mänskliga och som kan förklara varför man ska göra något. Här är det bara: "Gör så, därför!" När jag var sjuk mejlade jag lärare och berättade det och frågade om jag skulle göra någon extra uppgift eller så. Jag har fortfarande inte fått ett enda svar. Och alla läxor. Hjälp. Jag har inte gjort läxor sedan 2001. Vet inte hur man gör.
  • Skolan. Mina klasskompisar är himla trevliga. Ja. Men ibland är de märkliga. En del är helt sjukt överambitiösa och vill att Gestaporegler ska gälla (kom igen, vi är vuxna människor, slappna av lite!) och en del fuskar sig igenom uppgifterna. Alltså. Jag. Blir. Så. Trött.
  • Att man kan köpa alkohol precis överallt, till och med en flaska vin på lokala sunkpizzerian. Men mataffären, den har minsann stängt på söndagar. Affärer över huvud taget förresten, de stänger tidigare än i Sundsvall. Man ba men ni vill inte tjäna pengar, eller?

4 kommentarer:

Johanna sa...

AMEN JAG SKRIVER UNDER PÅ VARENDA JÄVLA PUNKT!

Johanna sa...

(Ett kommatecken mellan "amen" och "jag" och du förstår att jag verkligen menar Amen. Som man säger i kyrkan.)

Johanna sa...

Johanna: Det är hårt att vara utlandssvensk. Speciellt när Sverige är bästa landet!

Johanna sa...

Sverige är galet bra. Trots det vill jag stanna i England. Jag dealar med lyxproblem just nu!