onsdag 18 mars 2009

Jag praktiserar

Tre dagar har gått på redaktionen. Jag har fått massa knäck, skrivit fyndiga rubriker och löst problem som från början verkade omöjliga.
Jag har lärt mig så grymt mycket om journalistik och om mig själv. Och då är det ändå sju dagar kvar av insikter.

Jag fick beröm av en kollega idag, en före detta Aftonbladet-journalist.
"Men du vet ju vad du gör, det verkar som du har hållit på med det här jättelänge."
Sanningen är att jag nästan hela tiden inte har en endaste liten aning om vad jag håller på med. På något sätt går det ändå. Och det verkar gå bra.

Förresten, har jag sagt att det är i DN-huset jag leker duktig? Det känns liksom lite bra att andas luften där inne. Jag kan se mig själv där i framtiden. På DN alltså, inte bara i huset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket beröm! Va jätteroligt att det går bra för dig! :)

Johanna sa...

Emma: Tack detsamma :)

Lina-Marie sa...

Heja heja! Du är bäst!