måndag 9 mars 2009

Värsta trött - värsta lycklig

Jag tror jag har överlevt. Ungefär 70 timmars arbetsvecka är slut. Jag har lärt mig massor om tv, jag har haft sjukt kul, det har tagit så mycket tid och det har varit intressant att vara redaktör.

Nu tänker jag lobba för mer tv under utbildningen. Det snackas hela tiden om multijournalisten, som skriver, fotar, filmar och gör radio. Men under den treåriga journalistutbildningen på Mittuniversitetet ingår en (1!) dag fotografi, två (2!) veckor radio och två (2!) veckor tv. Men vi skriver för tidning i all oändlighet.
Jag älskar tidning, men jag vill bli multijournalist. Jag måste bli multijournalist. Jag vägrar bli en arbetslös journalist i statistiken. När alla resurser finns på skolan för att bli multijournalist är det så synd att vi inte får möjligheten.

Den här veckan har känts som en månad och jag har ätit äckliga mängder skräpmat, överdoserat kaffe och sockerchockat kroppen för att hålla koncentrationen. Det tar så himla mycket tid och energi och jag är så fruktansvärt trött nu. Det kommer att ta ett par dagar att bli normal igen.
Men det är så värt det. Det här är det roligaste som finns och jag är världens lyckligaste som har världens roligaste utbildning och kommer att ha världens roligaste jobb.

Inga kommentarer: