tisdag 3 mars 2009

Sura tanten och trötta tidningsbudet

Sedan jag flyttade hit i slutet på augusti förra året har jag haft morgontidning. Sundsvalls tidning, Dagbladet och Dagens nyheter. Det betyder inte att jag får min morgontidning varje dag. Jag har nämligen ett tidningsbud som behagar att inte dyka upp vissa morgnar. Som till exempel idag. Och igår. Igår började sportlovet för de lite yngre sundsvallsborna. Jag lägger ihop ett och ett.

Jag älskar mina tidningar och att inte få dem förstör hela min morgon. Jag ser rött. Så jag ringer Morgondistribution och DN:s prenumerationsservice. Berättar att det inte är första gången som den lille pajsaren inte kommer. De ber om ursäkt, ska kolla upp det och lovar att jag ska få mina tidningar imorgon.

Imorgon alltså. Då blir jag lugn igen. Då får jag mina tidningar och slipper svära åt mitt morgontrötta tidningsbud.

/Sur tant

10 kommentarer:

Anonym sa...

fan vad tråkigt alltså!

Anonym sa...

Det roliga när du ringer till DN är att du troligen kommer till mitt gamla jobb i Borlänge. ;)

Hoppas tidningsbudet skärper sig...

Anonym sa...

DU ÄR SÅ VÄLKOMMEN:)... KÄRLEK!

Johanna sa...

jennie: Ja! Morr!

barajagjohanna: Haha, det hoppas jag inte. DN:s prenumerationsservice är en automatisk telefonsvarare som består av maaassa knapptryckningar.. Och jo, när jag kom hem hade jag fått båda tidningarna :)

karolin: Tack!

Anonym sa...

Aha, okej. Det är kundtjänst som finns i Borlänge. :) Jag brukade höra när folk ringde och var arga för att deras tidning inte dykte upp - och mina kollegor fick skicka arga meddelanden till tidningsbudet... :)

matilda sa...

Dessa jävla surkärringar, säger jag bara...

Caroline sa...

Hej, jag klickat igenom din blogg eftersom att hittade hit när jag sökte någon som går på mittuniversitets journalistutbildning, eftersom att jag själv är lockad att söka inför hösten. Har du något hum på hur många som brukar söka?
Mvh. Caroline

Johanna sa...

Caroline: Vad kul! Förra hösten, när jag kom in, var det 608 sökande på 40 platser. Mer statistik finns här: http://vhs.se/templates/Page.aspx?id=1443
Jag rekommenderar verkligen Miun, lärarna är kanon och vi får en väldigt bred utbildning. Hoppas vi ses i höst :)

Caroline sa...

Sv: Tack för tipset om statistiksidan!
Fråga nr 2: Går de bara på betyg ?

=)

Johanna sa...

Caroline: Urvalet görs på betyg och högskoleprov. Bildjournalistutbildningen har från och med i höst också intagningsprov, men det är vad jag vet inte aktuellt på journalistutbildningen :)