tisdag 24 mars 2009

Tisdagstankar

Och så var det bara tre dagar kvar på praktiken. Jag vet inte om det känns bra eller dåligt.
Praktiken blev inte som jag tänkt mig, men det har varit intressant.
Jag har lärt mig så mycket mer än jag någonsin trodde. Om hur det kan vara på en redaktion. Fast mest har jag lärt mig saker om mig själv. Vem jag är och hur jag funkar, och inte funkar.

Jag har lärt mig vad jag är bra på, vad jag kan vara stolt över och klappa mig själv på axeln för. Men jag har också sett vad jag behöver lära mig mer om, träna mer på och utveckla. Och det känns kanske som det viktigaste man kan lära sig under en praktik.

Kul är det i alla fall. Att få leka journalist på riktigt och kunna säga att man kommer från en riktig tidning.
Jag har valt rätt utbildning och rätt yrke. Det är jag helt säker på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

härligt att du har hittat det du vill göra :) Puss

Johanna sa...

Linda: Hihi, jaa det är underbart :) Puss