måndag 6 juli 2009

Borta sämst, hemma bäst

Visst är det konstigt att den träningslust och motivation jag känt i flera år aldrig riktigt infunnit sig i Sundsvall? Och visst är det ännu konstigare att så fort jag kommer hem till Stockholm och kliver in på mitt gamla gym så kommer lusten och motivationen tillbaka och nästan knockar mig. De vikter som var alldeles för tunga i Sundsvall är nästan för lätta i Stockholm.

Det är så skönt att vara tillbaka på ett gym där jag kan varenda vrå, där folk vet vem jag är och vad jag heter. Jag känner mig så löjligt trygg där. Det är fantastiskt hur mycket det påverkar min träning, min lust och mina resultat.

Förra sommaren ville jag sätta hjul på hela byggnaden och dra den upp till Sundsvall. I år letar jag efter tillräckligt stora - och tillräckligt många hjul.

Inga kommentarer: