onsdag 8 juli 2009

På jobbet

Det är stressigt på jobbet. Jag är en effektiv och kompetent ung dam och gör flera saker samtidigt. Jobbar hårt och jobbar undan för att få det gjort. Så kommer en bokning. Ett företag som ska importera från Belgien. Snabbt som attan fixar och trixar jag, skriver mail och tar reda på vem i Belgien som ska ha mailet. Räknar ut vikter och mått. Och skickar iväg.

Så ringer telefonen. En annan man från företaget som jag precis bokat en import åt. Och han säger att allt är fel. Att hans kollega måste fått snurr i huvudet och att inget stämmer. Jag är en effektiv och kompetent kundservicemedarbetare och suckar inte. Han lovar att maila mig rätt uppgifter för en ny bokning. Jag avbokar, skickar mail, ett till mail, många mail. Rätt uppgifter kommer och allt visar sig vara ännu mycket mer fel än jag först trodde. Fler mail, fler avbokningar. Ny bokning. Och istället för fem effektiva och kompetenta minuter tog det 45 förvirrade minuter.

Där fick jag för att jag ville vara effektiv och kompetent.

Inga kommentarer: