torsdag 23 juli 2009

Jävla apa

...sa en kund till mig idag innan han slängde på luren.

Anledningen? Jag sa nej till att göra saker för honom som inte alls ingår i mina arbetsuppgifter. Men jag hänvisade såklart till den avdelning som kunde hjälpa honom.
Det var herr kund dock inte nöjd med utan tyckte att jag skulle göra hans ärende åt honom. Eller som han själv valde att uttrycka saken: "Du jobbar ju, men jag är ju ledig".

Jag undrar vad mer jag borde göra på min arbetstid som jag inte har en aning om? Montera kundernas IKEA-möbler? Fila deras tånaglar? Mata dem med vindruvor?

4 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Kunder är roliga varelser. De blir arga när man berättar att man tyvärr inte är allsmäktig och kan fixa hela världen åt dem - och förstår fortfarande inte varför efteråt heller.

Johanna sa...

Lina-M: Ja verkligen! Jag förstår inte hur människor funkar :s

barajagjohanna sa...

Många kunder har helt enkelt ett ologiskt tänkande och är dumma i huvudet. Det är min enkla förklaring. ;)

Men de är fantastiska vad gäller att ge en bloggmaterial!

Johanna sa...

barajagjohanna: Jag håller med på alla punkter :)