söndag 5 juli 2009

Fröken Rastlös

Jag är dålig på att vara ledig. Jag är ständigt rastlös och vill alltid vara effektiv och kompetent. Jag trivs som bäst när jag kan göra ett par-tre saker samtidigt. Det känns som att tiden inte räcker till för att jag ska hinna med allt jag vill göra.

I sommar jobbar jag heltid, 8-16.30 måndag till fredag. Det räcker inte för min rastlösa själ och därför läser jag en heltidskurs i kreativt skrivande och läser kurslitteratur och skriver texter varje kväll. Som om inte det vore nog försöker jag kompensera all kurslitteratur det senaste året med skönlitteratur. Målet är att ta mig igenom mina föräldrars enorma bokhylla innan sommaren är slut. Dessutom vill jag fräscha upp min franska. Och såklart ha tid för träning, vänner, familj och pojkvän.

(Jag ska försöka ta det lugnt någon gång. Också.)

3 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Jag har också lyckats bli en fröken rastlös. Men mest för att jag vant mig vid att jag hela tiden har så himla mycket att göra, så när jag väl blir ledig vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag vet inte om det är bra eller dåligt? :S

Emma sa...

Hur får du dygnets timmar att räcka till!? Själv är jag så jäkla trött när jag kommer hem att det är jobbigt att ens få ihop något vettigt att äta...

Johanna sa...

Lina: Precis så!

Emma: Det får jag inte. Fast jag sover sällan mer än 5-6 timmar per natt, så jag antar att jag hinner mer än någon som har mer normala sovvanor...