måndag 20 juli 2009

Världens bästa helg

Helgen har varit den bästa på länge. För tredje helgen i rad har jag fått vara med min älskling och jag känner mig så otroligt lyckligt lottad.

I fredags var vi på bio och såg Harry Potter och halvblodsprinsen. Sjukt bra, en perfekt filmatisering av en riktigt bra bok. Spänningen var på topp genom hela filmen.

I lördags tog vi oss mycket välförtjänt egentid. Det var så skönt att bara vara, äta frukost i flera timmar och prata om ingenting alls. På kvällen åkte vi in till Gröna Lund och träffade tre av mina Sundsvallsfavoriter, lekte femkamp, kastade popcorn och kikade på Timbuktu.

Och igår bjöd vi min kusin på grillade burgare på altanen. Lite vin, lite tilltugg och prat tills sent på natten.

Jag har känt mig sedd, uppskattad och aktiverad den här helgen. Jag har tagit det lugnt och laddat batterierna och samtidigt hunnit med mycket.
Jag är så glad och tacksam för att jag har så många underbara människor i mitt liv.

Tack, allihopa.

7 kommentarer:

Tobbe sa...

Men tack själv ;)

barajagjohanna sa...

Ja, tack själv, det var roligt att ni kom!

Angie sa...

Önskar att jag också kunde varit med och leka :)

Lina-Marie sa...

Jag vill också leka! Fast Sundsvall börjar ju närma sig nu, då kanske? :)

Johanna sa...

Angie & Lina: Ja! Vi ska leka massor i höst :) Ni är ju också mina favoriter <3

Emma sa...

Kommer ner nästa helg (1-2 aug) har du tid för lite lek då också?

Johanna sa...

Emma: Jag drar mig förmodligen norrut för chill på landet (utanför Sollefteå) med mina föräldrar. Är ju ledig en heeel vecka! Typiskt :/