tisdag 24 februari 2009

En lite större kärlekshistoria

Jag kan inte låta bli att att bli rörd av Victoria och Daniels förlovning. Har precis kollat på Rapports timmeslånga special. Vilken journalistik! Svt har vänt upp och ner på hela världen, sökt människor i vartenda hörn. Pratat med en kioskägare i Tyskland om tidskrifter med kungligheter, letat upp vanligt folk i svenska städer. Och som folk berörs. Äntligen verkar vara ordet på allas läppar. Sötast var den gamla tårögda damen utanför slottet i Stockholm. Och den gamla gubben i Ockelbo som hoppades att han kanske kunde få säga hej till Ockelbosonen Daniel någon gång. "Tänk att prinsessan vill ha en kille från Ockelbo."

Och vilket proffs Claes Elfsberg är. Sitter längst fram på pressträffen, tar frågan och uppmärksamheten som det var den självklaraste sak i världen och ställer frågor som gör sig bra i tv. Precis så proffsig vill jag bli!

Jag tror dom är bra för varandra, kronprinsessan och vad han nu kommer att kallas. Och det känns lite b att bli precis så rörd som alla gamla tanter. Men det skiter jag i. Kärlek är bra skit och det ska man bli rörd av.
Dessutom känns det mycket bra att de valt just min födelsedag som förlovningsdag :)

Dagens mest uttjatade ord: mannen av folket.

Inga kommentarer: