söndag 13 september 2009

Kan inte alla dagar vara såhär?

En bra söndag, en skön söndag. Jag sov tills jag vaknade, åt frukost och läste DN i soffan och tyckte att livet var skönt. Sen blev det bullfest hos min söta farmor som tyckte att Persbrandt var bra och jag har ätit avocadosallad med kyckling. Jag har promenerat i en mulen, regntung och grå förort och badat med glittrigt badskum. Jag har ätit kladdkaka och myst med familjen och läst fantastiska och hemska "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini.

Helgens bra: Här är ditt liv. Så ska TV se ut.
Helgens inte riktigt lika bra: Kommissarien och havet. Stackars, stackas Mari Ljungstedt. Hon förtjänar bättre än att få sin bok förstörd av sönderdubbad film proppad av faktafel.

3 kommentarer:

Emma sa...

Ja, men verkligen! Det var bland det sämsta jag sett! En skitfilm helt enkelt!

Johanna sa...

Emma: Jag är fortfarande lite irriterad faktiskt, ett dygn senare :P

Annika sa...

Ja, det var slakt av hennes böcker, stackars Mari