torsdag 24 september 2009

Sjukt värt med sovmorgon

Nu vaknade jag visserligen halv nio i alla fall, men det var skönt att vakna av mig själv och inte av alarmet på mobilen. Äta frukost i lugn och ro, läsa tidningen och inte bara bläddra i den och duscha länge.

Resten av dagen har jag varit kompetent och effektiv och diskat, dammsugit, betalat räkningar och läst ut en hel bok till tentan. Men jag har myst i mjukisbyxor hela dagen, druckit te och bara följt mitt eget schema (alltså, jag har tagit paus när jag velat, facebookat och läst bloggar när offentlighetsprincipen tröttade ut mig ochsåvidareochsåvidare). Och ändå känner jag mig mer utvilad än på länge. Jag känner att jag har energi igen och lust och driv att bli klar med den här kursen. Kanske beror det på fikat på kvällen med nästan alla mina bästisar här i Sundsvall?

Om mina batterier blir så här laddade efter bara en dag, förstå vilka mirakel som skulle kunna hända på en ledig vecka. Typ i solen, typ paraplydrinkar och glassiga magasin. Tål att tänkas på.

Inga kommentarer: