tisdag 29 september 2009

Min mamma är bäst!


Idag hittade jag ett paket i brevlådan. Ett paket och ett kort. Vad som stod på låter jag vara hemligt, men fint var det. I paketet låg förstås boken.

Höstterminen på Journalisthögskolan i Göteborg närmar sig sitt slut. 23-åriga Frida Fors väntar spänt på besked om var hon ska få göra sin praktik. Hon vet att en bra praktikplats kan öppna dörrar till de åtråvärda jobben inom medievärlden.

Beskedet kommer som en kalldusch. Hennes charmige, begåvade pojkvän får drömplatsen på Aftonbladet i Stockholm, själv hamnar hon på Smålandsbladets lokalredaktion i Bruseryd, ett stillastående samhälle som knappt finns med på kartan.


En helt perfekt present alltså. Puss mamma, du är bäst!

2 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Åh, vad gulligt. Jag är lite nyfiken om den där boken kan vara något. Låna sedan kanske? :)

(Tur att Tobbe och jag inte strävar efter samma plats...)

Johanna sa...

barajagjohanna: Klart du får låna :) Haha, jaa, det är nog bäst för husfriden. Själv är jag jätteglad att B inte är journalist, för att slippa konkurrens på hemmaplan :P