tisdag 12 januari 2010

Banka in kunskap

Jag har haft "jullov" och flängt runt mellan Sundsvall, Stockholm, Sandviken, Göteborg och Helsingborg. Jag har läst ungefär 100 miljoner sidor om Sveriges statsskick och femtielvatusen offentliga utredningar. Jag har bytt julklappar, ätit godis tills min mage skrek stopp, frossat i skinkmackor och nötter och familjefilmer. Jag har myst med min sambo, min hund och min syrra som blivit gammal nog för moppe. Jag har träffat senaste tillskottet i familjen Schmidt - bebis med världens längsta tår och spelat sällskapsspel som lärt mig massor om världen.
Det har varit kul, intensivt och alldeles underbart.

Nu är jag tillbaka i Sundsvall och pluggar mig tokig inför en tenta på torsdag. Det är inte speciellt komplicerat, men jag saknar en röd tråd och det irriterar mig. Det irriterar mig att jag inte får saker att fastna, trots att jag kan det. Egentligen.

Inga kommentarer: