torsdag 14 januari 2010

Men hur lång är Reinfeldt?

Det här med att bli en lugn och harmonisk människa har sina nackdelar. Jag har nämligen inte förmågan att bli stressad över en tenta längre. Skönt? Ja, absolut. Inte lika skönt när jag väl får tentan, ser frågorna och tänker "Hoppsan Kerstin!".

Om en timme börjar tentan.
Idag gick jag upp tidigt för att träna klockan 10. En timme senare var jag hemma. I stället för att sista minuten-plugga har jag:
* duschat
* ätit lunch
* druckit te
* kollat mail och facebook
* läst bloggar
* druckit kaffe
* läst nyheter på nätet
* fixat håret
* och bloggat.

Men det ska nog ordna sig ändå. Och om inte annat vet jag att Tage Erlander var Sveriges längste statsminister. Både till kropp och till ämbete. 23 år som statsminister och 192 cm lång. Det är väl allt man behöver veta om Sveriges statsskick? Eller?

Inga kommentarer: