måndag 25 januari 2010

Praktiken - nedräkningen

Om en vecka har jag gjort min första dag på Mitt i Stockholm.
Jag har kommit in på redaktionen, kanske fått vänta en stund på rätt person. De 31 Mitt i-tidningarna kommer ut en gång i veckan, på tisdagar, så måndagar är den stressigaste dagen.
Då, när jag kommer. Mitt i hetsen, pressen, stressen.
Finns det ett skrivbord iordninggjort till mig tro? Kommer de att vara glada att se mig, eller kommer de att vara för stressade för att bry sig om praktikanten?

Om exakt en vecka vet jag om jag har gjort en bra första dag. Eller om jag snubblar på mattan och spiller kaffe i tangentbordet.

7 dagar kvar.

2 kommentarer:

Karolin sa...

TACK söta goa. WOW är det praktik som gäller nu. Grymt, det kommer gå bra och jag kommer vara på din sida även om du spiller kaffe på tangent bordet:) <3

Johanna sa...

Karolin: Haha, så himla gullig är du :) <3