söndag 6 februari 2011

Har utforskat barlivet i Amsterdam

Definitionen av kort: Att gå ut utan klackar på en bar i Amsterdam. Holländarna ÄR verkligen världens längsta folk.
Definitionen av cool: När man försöker ta sig fram på tidigare nämnda fullsmockade bar och folk liksom skingrar sig, gör fri passage och visar vägen med sina händer.
Definitionen av gammal: När sällskapet man gick till baren med säger "Vad gamla alla är, hit går nog bara äldre människor, typ i 30-årsåldern" och man själv tänker "Vad skönt det är med en bar med bara jämngamla människor och inga 18-åringar". #fyller25ommindreäntreveckor

4 kommentarer:

Johanna sa...

Hrm, den där sista punkten skulle jag kunna tala mycket om. Här är många födde -91 (ja, 1991!!!! jag minns saker från tidigare än 1991!) och har väldigt roligt åt att jag är så gammal...

Johanna sa...

Johanna: Det finns 91:or här också. Under introduktionsdagarna sa en utbytesstudent att hon hade så många gamla klasskompisar. "Some of them are like... 25!!" Då var jag ganska tyst :P

Johanna sa...

Ja, och du kan ju tänka dig då hur jag känner när de kallar min 24-åriga svenska kompis för gammal! Oh my. (Jag är ju jätteung!)

Johanna sa...

Ja, men jag menar det! Och om du är jätteung så måste jag vara jätteung och ännu lite yngre – inte gammal :)