lördag 5 februari 2011

Hej från Amsterdam

Nu har jag varit här i en och en halv vecka. Första skolveckan är avklarad. (Och igår var jag ledig, hurra!) 

Under veckan har jag:
  • Lärt mig hitta lite bättre.
  • Köpt gymkort och tränat tre gånger (Body power (som bodypump) Zumba (svååårt med kul) och pilates (har träningsvärk)).
  • Skrivit min första artikel på engelska.
  • Hittat mysigt café nära skolan som serverar soppa för 4 euro (det här med lunchrum med micro har inte riktigt slagit här, det är käka ute eller ta med macka som gäller... och mackor kan man ju inte leva på).
  • Nästan blåst bort. De senaste dagarna har det blåst storm med stort S här (vi pratar av den kalibern att fulla matkassar flyger upp i luften när man går och bär på dem).
  • Dessutom har vi hunnit med ett besök på Ikea. Att få köttbullecravings efter bara en vecka kan ju anses lite klent, men köttbullar är ju gott!

Här köper man lösgodis i strutar, inte papperspåsar. Gulligt.
Bonusinfo: Godis heter snoep på holländska.

Köttbullar, brunsås och lingonsylt. Och pommes. Nej, det fanns ingen potatismos.

I showroom på Ikea fanns det svenska böcker i bokhyllorna.

Mina reskompisar väntar på bussen hem.

2 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Åh, vad mys! Låter underbart! :)

Johanna sa...

Lina: Det är det :) Hoppas du har det bra i Umeå!