torsdag 29 januari 2009

Det är någonting med utveckling jag gillar

Idag blev veckans projekt klart. En 16 sidor lång bilaga till Sundsvalls tidning (tyvärr bara på låtsas) om hamnen här i Sundsvall.
Jag blir alltid lika hög när jag gör tidning. Jag älskar att se en artikel växa fram, se hur tidningen långsamt, långsamt går från idé till utskrivna a3:or. Jag älskar redaktionen, hur människor ena stunden sitter och knappar vid en dator, för att i nästa stund jaga någon på telefon. Stressen, larmet, paniken innan deadline. (Fast den här gången var det ganska lugnt.) Och sedan ta en kopp kaffe och andas ut. En liten stund.

Efter skolan var jag på spinning. Så fruktansvärt roligt! En fantastisk instruktör, peppande och inspirerande och bra musik. Som jag svettades. Vad mycket kondition jag inte alls har längre. Vad mycket jag ska ändra på det. Mina torsdagar i vår är absolut spikade på cykeln! Och till sommaren är jag snabb som vinden :)



Förresten är min lillasyster sjukt jävla underbart duktig. Cred! <3

Inga kommentarer: