måndag 5 januari 2009

Och 2009 ska bli minst lika bra

Jag tänker inte lova, men jag tänker måla. Eh, sätta upp mål alltså.

Jag har aldrig mått såhär bra. Det är förstås kul, men också lite läskigt. Det är liksom så mycket lättare att förlora något man har, jämfört med det man inte har.
Vad som än händer i år kommer jag att försöka ha en bra inställning, fortsätta utvecklas och göra saker jag mår bra av.

Därför ska jag börja träna igen. Hitta ett gym i Sundsvall som jag trivs med och gå på pass som jag tycker är roliga. Bodypump, spinning med hårda och roliga instruktörer, pilates, löpning och massa härlig styrketräning.

Jag ska ta hand om mig själv. Sätta mig först i alla lägen. Göra saker jag mår bra av och skita i sånt som ger mig ångest och ont i magen. Det är inte värt det.

Lära mig nya saker, vidga mina vyer. Göra mitt eget lilla universum lite större.

Göra saker jag inte vågar. Jag vill inte vara den som begränsar mig. Jag flyttade till Sundsvall fast jag egentligen inte vågade. Jag gjorde mycket 2008, på det privata planet, som jag egentligen inte vågade. Men resultatet blev så bra att jag tänker fortsätta leka modig.

Och framförallt tänker jag försöka ha lika jävla roligt som 2008. Jag älskade 2008, jag älskade mig 2008. Jag har bestämt mig för att älska lika mycket, om inte mer, 2009.

1 kommentar:

Lina-Marie sa...

Låter mycket klokt!