måndag 19 januari 2009

Ny termin, ny kurs, ny stress

Tenta i massmedierätt och etik i fredags. En himla massa offentlighetsprincip, yttrandefrihet och tryckfrihet. Och så lite etik på det. Jag kunde faktiskt, kändes det som. Jag tror att det gick bra.
På kvällen firades allas vår mormors 25-årsdag. En sjukt bra och välbehövlig avslutning på termin nummer ett på journalistprogrammet.

Idag startade vårterminen och en ny kurs. Journalistiska metoder. Vilket betyder praktisk kurs och jag ska lära mig göra tidning, tv, radio, webb och foto. En kurs i min smak, helt klart.
8-17 i skolan fem dagar i veckan och kurslitteratur på kvällarna står på schemat. Den här utbildningen ställer inte låga krav någonstans och senast idag fick vi höra att vi inte kan någonting om journalistik. Jag älskar det.

2 kommentarer:

matilda sa...

"... senast idag fick vi veta att vi inte kan någonting om journalistik. Jag älskar det." I've got news for you, du är sjuk. Nu har jag bloggat en rad på min, inget imponerande som din... Nej, det har jag för fyrkantiga ögon för.

Johanna sa...

matilda: Haha. Det gjorde ont första gången, nu bryr jag mig inte så mycket längre. Jag är ju här för att lära mig :) Om två år ska jag se till att jag är bra och vågar kalla mig journalist :)