torsdag 9 oktober 2008

En bra dag

Sitter och läser personporträtt inför morgondagens responsmöte. Slås av tanken - helvete vad bra vi är!
I början av veckan fick vi läsa ingresser som publicerats i vanliga dagstidningar. De var skitdåliga. Alla, jag säger alla, i min klass skriver bättre än så.
Det tycker jag är helt fantastiskt.

Jag är glad idag. Känner mig så lyckligt lottad som får gå här. Som gjorde alla de där högskoleproven för att komma in. Som väntade, längtade, funderade innan jag till slut sökte. Och kom in direkt.
Jag är så glad för alla människor här, människor som är roliga och engagerade. Jag har nog aldrig träffat så många smarta, på riktigt smarta, människor på samma gång.

Credd och kärlek till alla :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag måste säga att ovanligt ofta känner jag mig verkligen osmart på det här stället - troligen för att så många smart asses har samlats på samma stället... :P

Anonym sa...

Vad glad jag blev när jag läste.. :) Jag håller med dig helt.. Dessutom tog jag åt mig lite av det, fräckt va ? ;)

Mooney sa...

Ja, fan vad vi är smarta och duktiga!

Nej, men bitterheten åsido. Man blir ju riktigt uppiggad av att läsa såna här blogginlägg.

Johanna sa...

barajagjohanna: Haha, det ligger något i det :) Jag tycker iaf att du är skitbra!

Jonna: Klart du ska ta åt dig :)

Thomas: Äsch, inte bitter nu. Uppiggad är bättre!

Anonym sa...

Åh jag måste säga att jag är lite avundsjuk även fast jag blir klar i juni som lärare är jag lite avundsjuk... Puss

Anonym sa...

hej johanna =) kul att höra att du trivs. och man är ju inte förvånad, du är så smart! kram jennie

Johanna sa...

Karolin: Åh, sötnos! Du ska inte vara avundsjuk, du kommer bli en skitbra lärare :)

Jennie: Tack! Kul att du också trivs :) Det går bra för oss nu!