onsdag 1 oktober 2008

Vardagsäventyr

"Man får göra ett misstag per dag" brukar en av mina lärare säga. I går gjorde min brevbärare ett misstag.
I min brevlåda låg en paketavi. Jag ser som en kratta och hade beställt linser så det var inte så konstigt. Drog med mig fröken Gästrikland till OK/Q8 för att köpa choklad och hämta paket.
Sträcker fram paketavin och får två paket. Ett med mina linser och ett från CDon. Jag har icke beställt något från CDon, men som den fantastiska optimist tänkte jag att det kanske var en liten överraskning från någon av mina fans, eller någon annan som kanske skänker en tanke till mig ibland. Studsar i väg hem, kastar mig över paketet. Det är ju så kul med presenter!

Besvikelse. Paketet innehåller fem filmer. Alla sopiga. Ett dåligt skämt? Sen ser jag, fakturan. Och adressen till mottagaren. Det är inte jag. Paketet är inte till mig. Beställaren heter Johanna, precis som jag och har samma efternamn. Hon har samma postnummer, men en annan gatuadress.
Egentligen orkar jag inte bry mig. Jag har fått ett paket som inte är mitt för att brevbäraren är slarvig. (Ja, han eller hon är förmodligen jättestressad och det är säkert svårt att hålla reda på allas post, men fortfarande, det är slarvigt.) Jag har dessutom lyckats hämta ut paketet med en avi som inte stämmer med adressen på paketet och utan att legitimera mig.
Å andra sidan tycker jag lite synd om min namne som kommer att få en påminnelseräkning och inga filmer. Jag går nog tillbaka till posten, lämnar paketet och säger att de får fixa biffen. När jag orkar. Och en dag när det inte regnar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Livet är fyllt av misstag...det är det som är livet !!!
Vi önskar dej lycka till på tentan o längtar efter att få träffa dej
massor av pussar m kramar
"Familjen"

Lina-Marie sa...

Hoppsan!
Det beror mest troligt på att expediten på OKQ8 har varit extremt slarvig (inte posten). När man hämtar paketet från lagret har man i regel sorterat efter namnen och går i första hand på det. Men självklart ska man också kontrollera att man verkligen har hittat rätt paket! Dessutom får man inte lämna ut ett paket utan att ta legitimation av kunden!! =STORT fel!
Gå tillbaka med paketet, förklara situationen och gnäll litegrann är mitt tips!
Kram/f.d. postombudet ;)

Anonym sa...

Haha, så dumt det där med att heta samma namn... Det är sjukt frustrerande när man söeker en person och ringer 118 och får svar det finns 50 stycken vid det namnet *suck*!!!

Johanna sa...

Lina: Haha, expediten på OKQ8 blev jättestött när jag sa att han skulle skicka paketet rätt den här gången. Oh well, spela roll vems fel det var, jag tycker bara att den stackars tjejen ska få sina filmer. Tycker också att det var konstigt att jag inte behövde visa leg. Lycka till på tentan idag! Kram