måndag 6 oktober 2008

En helg i Stockholm

Varför min familj är bäst:
Min pappa hämtar mig på Centralen. Och tar min väska, en rosa som går att rulla.
Min syster tycker om att kramas.
Min bror tycker inte om att kramas, men gör det ändå.
Min mamma lagar världens godaste mat. Jag vet att alla säger att deras mammors mat är godast, men det är bara jag och mina syskon som kan säga det utan att ljuga.
Världens sötaste lilla odjur Daisy bor hemma i Vällingby. Och hon kommer ihåg mig och vill gosa med mig. Hela tiden.
Syster följer med och shoppar, fast hon hatar att shoppa med mig. Jag kan aldrig bestämma mig.
Pappa skjutsar, trots att jag har körkort, och shoppar med mig. Han är dåligt smakråd (Vad tycker du? Eh, jag vet inte?) men bra sällskap.
Min bror ska ha mitt gamla rum och fått ny säng. Jag fick inviga. Mums!
Min syster gör allt jag ber henne om. Efter en suck, eller tio.
Sissela var grym, Bar 54 blandar fortfarande grymma daquiris, kusin Carro är söt och Anja är världens bästa.
Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad söt du är Johanna!

Johanna sa...

rosalieforyou: Tack! Jag gör mitt bästa :)