tisdag 21 oktober 2008

Jag har blivit slapp

Allt i Sundsvall är underbart. Jag är en av de få som inte längtar hem. Jag trivs här, trivs med folket, staden, skolan. Det är bara en enda sak som skuggar min himmel.
Träningen.
Friskis. Är. En. Katastrof.

Jag HAR försökt. Jag har provat flera olika pass. Jag har försökt vara positiv och glad. Jag klarar inte det längre. Jag har ingen motivation kvar.
På mitt fantastiska SATS älskade jag att träna. Behövde ingen motivation, ingen drivkraft. Det var så kul så jag gick dit ändå. Den känslan har aldrig infunnit sig på Friskis och svettis. Nu ger jag upp. Jag håller mig till spinningen som i alla fall är okej och ska försöka ta mig in i gymmet och lyfta lite skrot.

Innan jag flyttade hit lovade jag mig själv att lägga både tid och pengar på träningen eftersom jag blir sur, tjock och otrevlig om jag inte får träna mig slut några gånger i veckan. Nästa år ska jag se till att hålla det löftet.

1 kommentar:

Lina-Marie sa...

Du borde testa skivstången med "Annika He". Hon tycker jag är jättebra, det är högre tempo på henne! Dessvärre verkar hon inte alltid infinna sig när hon är schemalagd :/