tisdag 7 oktober 2008

Veckan som sådan

Tillbaka i Sundsvall, back to business.

Under förra veckans tentaångest tröstade jag mig med att det skulle bli bättre sen. Sen har inte kommit ännu. Ny kurs - mediespråk och redigering. Verkar kalaskul, men massor av jobb.

Måndag:
Kommer hem. I skolan hela eftermiddagen. Får två skrivuppgifter, skriva ingresser plus ett personporträtt.
Handlar mat.

Tisdag:
Börjar sent. Tar sovmorgon. Skriver ingresser (fyra stycken plus en kortare webbartikel). Deadline på ingresserna. Förmodligen tar jag mig i kragen snart och ringer upp den gamla journaliststudenten som jag ska göra ett personportätt av.
Måste dammsuga. Och tvätta. Boka tvättid?
Fika med brudarna på kvällen.

Onsdag:
Tid för intervju och skrivande på personporträttet.
Inte tränat på över en vecka. Abstinens.

Torsdag:
Deadline på första utkastet av personporträttet.

Fredag:
Föreläsning plus responsmöte på personporträtten, vilket betyder läsa och komma med bra kritik på minst fyra personporträtt.

I Stockholm sa en person till mig att det måste vara hur soft som helst att plugga. Sitta hemma, skriva lite, glassa omkring.
Så ja, här är en glassig vecka, när jag bara är hemma och gaggar.
Soft var ordet.

Inga kommentarer: