fredag 24 oktober 2008

Om att få ändan ur...

Alltså, ibland undrar jag om jag är dum i huvudet på riktigt. I flera månader (faktiskt!) har jag gnällt om att jag vill träna. Sådär på riktigt, på ett gym, lyfta skrot tills kroppen darrar och ansiktet får en kräftröd ton. Det finns en gymdel på Friskis & svettis. Har jag gått dit? Nej.
Idag fick det vara nog. Sparkade dit min liite för mjuka rumpa (heey, styrketräning fixar!) och utforskade maskinerna med guldsällskapet Joppe.
Jag förstår bara inte varför jag inte gjort det tidigare?
På söndag är jag där igen och till jul är jag starkare än någonsin. Oh, love it!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Jag säger detsamma... :)

Anonym sa...

Jag behöver också börja träna, lat osm jag är rör jag mig till kaffeapparaten hemma och thats it, du är duktig:-) *haha*